15.6-18.6 cuti2 @ Bukit Merah Lake Town Resort

15.6 1st day
- tiba di Bukit Merah Lake Town Resort
- room 161, best kat ground floor, jalan skit ade kolam...
-petang semua dah mulakan acara mandi kolam...
- lepas makan main in door game plak, then balik untuk ZZZzzz



16.6 2nd day
- mmm... acara lawatan ke Pulau Orang Utan & Taman Eco.
- kami menyusuri tasik untuk ke pulau, indahnya pemandangan sekeliling, subhanallah.
- setelah penat, berehat seketika sebelum ke Taman Eco. sangat sesuai untuk anak2 mengenali dengan mendalam setiap species kerana semuanya di letakkan di dalam samgkar yang lebih mesra pengunjung <-- betul ker... hentam jer la



17.6 3rd day
- "budak mana tak suke ayer...."
- memang sangat sangat best kat sini, sesuai untuk semua peringkat umur, baby, kanak2, parents, grand-pa, grand-ma and all 1 Malaysia... pewwiiitttt .. promotion tu...!!!
- kolam di reka dalam pelbagai bentuk, sempat jugak saya & suami naik gelongsor yang melanggang-lenggok dan terjum ke dalam kolam... "debussssss"......bestnyer!!!!!
- anak2 main sampai tak nak brenti, bila dah nak balik ade plak ayer tembak2..... dah kena stop lagi sekali untuk puaskan hati mereka.
- balik, rehat sekali lagi acara mandi kolam....
- malam kami ke Kemunting, singgah di warung - "no fan", "too sloow", and "oh NO!!!!!" tapi bila ade Bola Sepak Dunia nie... semua tak kisah sebab asyiknya menonton tak sedar lebih 1/2 jam menunggu makanan untuk sampai.... perut yang menyanyi pon tenggelam dengan sorakkan penyokong-penyokong bola.... me sudah tentu "Arg-ent-ina".... :)



18.6 check-out day
- irfan, pipi bengkak sebab sakit gigi, cian anak ibu. tapi kolan punya hal... semua ok. celik mata terus semua ke kolam. para ibu sibuk berkemas untuk pulang....
- Kami mula bergerak jam 12.30 pm, singgah di Tapah untuk makan tengahari sebelum teruskan perjalanan.....



Leave a Reply