17.5 samseng di jalan raya

semalam waktu pulang dari opis, +-9 pm, saya seperti biasa amik lane kanan sebab kereta jarang2. bila dah separuh jalan, ada satu kereta bawa ala2 YB melawat kawasan..... so saya pon follow je la..... bila keaadan mengizinkan saya pon tukar lane dan teruskan perjalanan. si kereta tadi tetiba melunjur laju dan terus berada dibelakang kereta saya, mungkin disebabkan engine saya yang bunyi macam 'turbo' menyebabkan si kereta ingat saya nak berlumba... aisyemen....

so, saya pon decide (masa nie blum pasti si kereta memang nak follow) amik lane tengah, tetiba si kereta pon ikut, bila saya amik lane kanan, si kereta pon ikut.... ooo kompom si kereta ada masalah jiwa kacau. cuba bayangkan perasaan masa tu, sejuk tangan2 & jantung mula berdegup laju dari kereta. so nak buat si kereta tak follow, saya bawa slow je...tapi si kereta tak putus asa terus follow.... nak tenangkan perasaan, saya tukar dari mix-fm ke cd mode (dah itu je boleh buat). alhamdulliah di persimpangan terakhir si kereta ditakdirkan masuk simpang tu...huh... so kepada pemandu2, jangan la mudah membuat andaian, kalau benar anda pelumba, ikutilah cara yang betul jangan nak tunjuk samseng di jalan raya... macam OPss Sikap plak...

Leave a Reply