26.5 Anakku Sazali - Part I

Report Day Card
Ibu: Cikgu anak saya cemana?
Cikgu: She is not too bad... but...
Ibu: (lega rasa dalam hati) tapi ape cikgu?
Cikgu: atirah.... 16, da....da..da..... emmm camtu lah puan...
(rasa gugup, laju jantung mesti kena speed trap kalau pak traffic wat ukuran...)
Ibu: ooo saya memang tak sangka macam nie cikgu, tapi cikgu jangan salah sangka, sometime parents kena "check" dulu before leave it to teacher....
.
.
.
.
.
.
Ibu: Terima kasih cikgu, saya harap cikgu dapat bantu saya sewaktu dia di sekolah & insyaallah saya akan lakukan yang sepatutnya dirumah....
Cikgu: Insyaallah puan, she is actually cute and smart... specially in Maths
Ibu: :)

Kesimpulan:
Alhamdulillah, akedemik semua okay, cume...ye la kekadang bukan semua yang kita nak kita dapat tapi kita boleh usaha untuk mendapatkannya....

“There are two ways of spreading light: to be the candle or the mirror that reflects it.” - perhaps i can be both...

Leave a Reply